Velkommen til Heimstadens hjælpecenter!
Som beboer, kommende beboer eller erhvervslejer hos Heimstaden ønsker vi, at du skal have den absolut bedste oplevelse. Derfor bestræber vi os på, at du nemt og hurtigt kan søge svar på dine spørgsmål.
Her i vores offentlige hjælpecenter kan du frit søge i tidligere stillede spørgsmål, og finder du ikke netop dit spørgsmål besvaret, har du mulighed for at skrive til os herinde.
Bemærk: drejer dit spørgsmål sig om forhold i et specifikt lejemål, eller ønsker du at kontakte os fortroligt, henviser vi til MinBolig, som du finder link til på Beboersiden.
Vi glæder os til at høre fra dig!
Som udgangspunkt vil det være muligt at betale dine månedlige udgifter til Heimstaden via PBS.
Hvis Heimstaden for nyligt har overtaget administrationen af din ejendom, er alle betalingsservice-aftaler til tidligere administratorer ophørt.
NETS arbejder på højtryk for at etablere nye aftaler, men det ikke muligt at tilmelde betalingen af husleje til PBS i den første tid.
Det vil være muligt at tilmelde huslejebetalingen til betalingsservice, så snart PBS-nr. og debitorgruppe fremgår af indbetalingskortet.
Vi kan desværre ikke fastsætte præcise datoer.
Det er dit ansvar som lejer at sikre sig, at pengene bliver trukket den første i måneden, så du undgår rykker. Hvis du først tilmelder dig i sidste halvdel af måneden, vil du ikke kunne nå at blive registreret til den kommende måned.
Hvis du er i tvivl er du altid velkommen til at Kontakte os
Mit spørgsmål angår betaling af huslejen for februar 2022.
Har I udsendt en skrivelse evt med indbetalingskort? Eller vil I kunne sende det til mig digitalt, så vi kan sikre at huslejen bliver betalt korrekt.
I forbindelse med sammenlægningen af Akelius og Heimstaden Danmark er der forsinkelse på fremsendelse af indbetalingskort og betalinger.
Det betyder, at I skal betale februar måneds husleje via et girokort, som bliver fremsendt via e-mail (såfremt I er registreret i vores system) – alternativt bliver girokortet omdelt i jeres postkasse. I samme forbindelse har vi udskudt betalingsfristen for næste måneds husleje til den 10. februar 2022.
Du skal ikke til- eller afmelde dig Betalingsservice, da jeres nuværende aftaler er gældende. Den er blot sat midlertidigt i bero grundet sammenlægningen. Dog forventer vi, at dette er oppe at køre igen i forbindelse med huslejekørslen for marts.
Vi beklager ulejligheden og håber, at vi hurtigst muligt er oppe at køre på Heimstadens systemer.
Har du spørgsmål til ovenstående, er du velkommen til at kontakte Heimstaden via formularen på Beboersiden: www.heimstaden.dk/beboer eller på tlf.: +45 33 75 10 10.
Du ønskes en god dag